Вторник, 26.09.2017, 04:40 | Приветствую Вас Гость

Сайт о футболе и футбольных фанатах

Главная » 2013 » Март » 9 » Тактика в ОФ
21:20
Тактика в ОФ
Нічого тут не вдієш - фанатизм практично нерозривно пов'язаний з насильством. Навіть якщо ви безпосередньо не займаєтеся акціями, все одно колись у вас може виникнути необхідність відповісти на агресію. А вже якщо ви називаєте себе саме футбольним хуліганом - тоді, безумовно, бійки займають досить багато місця у вашому житті. А раз так - значить, для ефективної боротьби за честь свого клубу та фірми, а також заради збереження здоров'я, битися треба вміти.

Чомусь порядку 80% людей, які ніколи не займалися ніякими єдиноборствами, впевнені, що вони вміють битися. У тому ж самому впевнені і 80% людей, що займаються будь-яким їх спортивним виглядом - боксом, кікбоксингом, самбо, "олімпійським" дзюдо, або класичним - начебто карате шотокан або кекусинкай, таеквондо, айкідо та іншими. У більшості з них навички добре підходять для поєдинку за правилами цих видів спорту, але ніяк не для реальної вуличної бійки. Крім них, є люди, які вивчали прикладні єдиноборства, або ті, хто просто має обширну вуличну практику і нажили в ній, крім різних травм, ще й досвід і навички.

Але: для любителя похуліганити за улюблений клуб і цього недостатньо. Під час перетинів і спланованих акцій ми не просто часто не можемо вибирати собі правила і тотожних за габаритами і досвіду супротивників. Ми змушені ще й битися в групі і проти групи. Якісний і кількісний склад яких може бути зовсім різним. І тут в справу вступають зовсім інші закони.

Саме ефективному бою "стінка на стінку" і присвячена ця стаття. Тут будуть описані основні його принципи, ряд інших важливих моментів, а також деякі рекомендації з підготовки складу до прийдешніх подвигам на ОФ-сцені ;)

Почнемо з основної тези, який слід прийняти за аксіому: "У груповому бою першочергову роль відіграє не особисте вміння всіх його учасників, а грамотна тактика". Чисто теоретично, поступаючись опонентові якісно (в "особистому заліку") і кількісно, ​​можна отримати над ним перемогу тільки за рахунок грамотних командних дій. З чого ж починаються ці злагоджені дії?

Споконвіку люди билися в рукопашну. Спочатку на дерев'яних Дубина і списах з кам'яними наконечниками, потім - з легким античним зброєю в бронзових обладунках, ще пізніше - закутими в важкі панцири з дворучним мечами в руках, після - без броні на романтичних шпагах, шашках та палаші, через якийсь час - на примкнути до гвинтівок багнетах, і, нарешті - за допомогою автоматних прикладів, саперних лопаток і гумових кийків (о, так!). Ну, а нам з вами в якості обладунків дісталися дорогі фірмові шмотки, а в якості зброї - наші ж кулаки, лікті, передпліччя, ноги, коліна і лоби. Ну що ж, не так вже багато це змінює, вірно?

Тепер подумайте, що ж спільного в діях, в картинах битв вищеперелічених людей, так по-різному екіпірованих і навчених? Ви, молодий чоловік у картатій кепці з другого ряду? Так, ви-ви, що ви думаєте? Правильно, юначе! У всі часи люди билися в строю.

Лад - це першооснова всього. Ті, хто атакує безформною натовпом, або прирікають себе на поразку, або розраховують на слабкість противника. Лад необхідний по одній, але вагомої причини: тільки так можна забезпечити організованість махача. Без ладу бійка відразу ж розпадається на локальні дуелі і перетворюється в купу-малу: когось валять натовпом, хтось втрьох ганяється за одним опонентом, хтось помилково отоварює свого, хтось одразу дає по тапках, хтось зі спини отримує по яйцях від хирлявого карлана в гадах і лягає, хтось взагалі випадає з махача. І тут вже результат не залежить ні від чого, крім випадковості і того, чиї карлани побіжать першими, потягнувши за собою інших. Це якась гопницький дворова вакханалія, а не битва за честь клубу. Я вже не кажу про те, як легко погнати таку мавпячу зграю навіть нечисленної, але організованої групи опонентів.

1. Вгадайте,
хто переможе? ;)
А ось лад дозволяє надати бою керованість, грамотно реалізувати наявні переваги і нівелювати недоліки, уникнути плутанини і просто битися куди більш ефективно. У строю людина чітко знає і виконує свою роль, його тил і фланги захищені, та й взагалі, він відчуває себе частиною єдиного цілого. А значить - втрачається відчуття неможливості особисто вплинути на результат, одна з головних причин втечі. Виходячи з усього цього, подивіться на фото N1 і зробіть висновки :)

В строю найголовніше, як не важко здогадатися - це тримати його. Тому як якщо лад буде прорваний або зім'ятий і відкинутий назад, то поразка фактично неминуче. У першому випадку бійців просто-напросто розтягнуть і завалять маленькими групами (до речі, саме так зазвичай працює ОМОН), у другому - їх або знову-таки оточать, або швидко поженуть. Отже, завдання в бійці зводиться до того, щоб зберегти свій бойовий порядок і відтіснити або розірвати формацію опонента. Як це робиться - розберемося далі.

Яким же може бути лад? Грубо кажучи, звичайним (мають безліч варіацій) і клиновидним. Звичайно, особливі тактичні вишукування не дуже-то нам потрібні і часто просто не реалізовуються, але принаймні основами користуватися просто-напросто необхідно. Тому говорити ми буде тільки про звичайний ладі, тим більше, що він використовується в 99% наших бійок.

Отже, звичайний стрій - це просто шеренги. Тобто, це ряд або кілька рядів людей; він має довжину (к-ть чоловік в ряду) і глибину (к-ть рядів). Природно, що велика довжина знижує ймовірність оточення, а велика глибина - вірогідність прориву ладу. Але стояти слід все-таки ширше, ніж глибше (наскільки дозволяє місцевість). Даний лад універсальний і здатний вирішувати будь-які тактичні завдання - недарма він в протягом тисячоліть був основним для всіх армій світу.

2. Зчіпка
Основною модифікацією звичайного ладу, використовуваної в ОФ, є зчіпка - це коли всі люди в ряду (природно, зазвичай тільки в першому) беруться за руки. Зчіпку ви бачите на фотографії. Таким чином досягається, як неважко здогадатися, велика міцність ладу. Зазвичай зчіпка буває ефективна в самому початку, в момент першого зіткнення двох розігнати мобів, а потім фестлайну слід розчіплюватися і вступати в бій. Однак іноді, коли першочерговим завданням є не вразити перший ряд супротивника, а відштовхнути весь її лад, зчіпку можна зберегти і далі, перетворивши махач в масовий поєдинок сумо ;) Коли це доцільно - поговоримо трохи пізніше. Так само зчіпка допомагає відбиватися, коли битися вже майже немає сил - не впадеш, а ноги в тебе все ще при ділі. Якщо ж перші ряди не зчіплюються, то тримати лад слід, притискаючи людей як можна щільніше один до одного зусиллями тих, хто стоїть на прапорах. Взагалі, чим щільніше ваш лад - тим краще.

Тепер, власне, поговоримо про те, як цей лад працює. Стандартна бійка починається з того, що два мобу сходяться; як правило, в якийсь момент вони переходять на біг. Потім зазвичай особливо геніальні особистості з обох сторін стрибають у ворожий моб ногою вперед (чим відволікають фестлайн опонента, і, можливо, виводять когось з гри), а після цього дві стінки збивають. Це класичний і невірний сценарій.

Що ж в ньому погано? По-перше, пафосні героїчні стрибки ногою вперед. Це може бути доцільно хіба що проти ворожої зчіпки, але тоді краще стрибати всім тілом на зчеплені руки опонентів. Підготовлена ​​людина "стрибуна ногою вперед" простим рухом благополучно впише потилицею в асфальт, і продовжить рух як ні в чому не бувало. Але про способи прориву ладу поговоримо пізніше. Друга явна помилка - вступ в бій основної маси забіяк вже після втрати швидкості через вибігаючих вперед особистостей. Тоді просто незрозуміло, навіщо взагалі розбігатися. А найголовніше - це те, що бійка відразу ж починається з махання кулаками, хоча на самій-то справі масова сутичка виграється ще до перших розбитих щщей. У підсумку виходить, що ніякі можливості, що даються ладом, реально не використовуються - люди біжать один на одного і починають один одного бити. Тактики - ні грама.

Тепер розберемо, як усе має відбуватися насправді.

Отже, почнемо з моменту, коли два мобу переходять на біг (до речі, цього цілком може і не бути, але про це нижче). Принциповим моментом тут є швидкий набір швидкості; грубо кажучи, якщо провести лінію між мобами в момент початку розбігу, то величезна перевагу отримає той моб, який перетне її раніше. Візьмемо для прикладу варіант з першим рядом, що встав в зчіпку; отже, він тримається за руки до зіткнення, без всяких вибігання і героїчних стрибків. В принципі, якщо люди просто щільно триматися один до одного (без зчіпки), нічого принципово не міняється в картині сходки. Головний принцип залишається незмінним - перший контакт з опонентом - це не удари один одному по щщам різних людей, а ПОШТОВХ ворожої формації за рахунок швидкості і маси ВСЬОГО мобу. Тобто в момент зіткнення стрій - це єдине ціле, всією своєю потужністю влітає в опонента і відразливе його назад.

І тут треба поговорити про таке важливе явище, як відкат. Відкат - це коли під впливом поштовху стрій відкидається, відштовхується назад. Відкат для строю є надзвичайно шкідливою явище, допускати яке ніяк не можна. Причини очевидні; перше, відлітаючий назад лад дуже легко розривається (аж до того, що задні ряди просто падають), по-друге, відступаючи назад, людина не в змозі завдати сильного удару і майже не може захищатися, по-третє, це сильно тисне на психіку супротивника. Отже, важливою задачею є змусити опонента "відкотитися". За старих часів для цього використовували виставлені вперед щити; нам же доводиться або розвивати велику швидкість і концентрувати в мобі більшу масу, ніж опонент, або йти на тактичні хитрощі.

3. ПБ
Один із прикладів такої - те, що ми бачимо на знаменитому відео з проспекту Більшовиків. У момент атаки моб зенітосов розділився на дві частини; передні ряди в зчепленні пішли назустріч м'ясу, задні ж затрималися на деякий час і теж почали розбіг. У підсумку після першого зіткнення м'ясо отримало якусь перевагу (маса всього їх общака була, звичайно, куди більше маси половини нашого), і вже було почала щільно махати на кулаках, тобто, перейшла до другої стадії бійки. І тут в спини нашого авангарду на всій швидкості влетіли задні ряди; ті, природно, штовхнули лад м'яса, відбувся серйозний відкат, який багато в чому і визначив підсумок сутички; після цього передні ряди м'яса почали дуже жваво лягає, та й взагалі, вся їх структура бійки була порушена, лад зім'ятий, напір відображений. Цей момент непогано видно на фото № 3. Після вже й мови про будь прориві нашого ладу і бути не могло, оскільки противник просто не міг рухатися вперед.

Тому змусити противника рухатися назад - в груповому бою настільки ж важливо, що і в бою один на один.

Що ж можна сказати про той момент, коли взаємний поштовх вже відбувся, і йде махач із застосуванням рук і ніг? Та нічого. Якщо з обох сторін люди, які не побіжать, і клас бійців зіставимо - то переможе той, хто вдаліше штовхався (тобто, вже перехопив ініціативу і зайняв більш зручну позицію). Якщо з якоїсь причини формації все ж розваляться - все зважиться в локальних дуелях. Також можливі додаткові спроби зіштовхнути ворожий лад або розірвати його, що може змінити всю картину.

4. Робота задніх рядів
Дуже важливу роль в даній фазі грає підтримка задніх рядів - вони повинні продовжувати тиснути вперед, допомагаючи переднім розштовхувати і розтягувати опонентів, відтісняти їх назад, порушуючи їх формацію. Вони ж повинні своєю силою утримувати передні ряди від продавлювання і прориву. Також задні ряди можуть включатися в бій згідно тактичного малюнку. До речі, за визнанням самого м'яса, на проспекті Більшовиків в бійці на стоянці у вирішальний момент саме підтримки ззаду їм і не вистачило.

Тут слід заздалегідь вибрати, де сконцентрувати тиск - на флангах (щоб "закрутити" моб супротивника, почавши тим самим його оточення), або де-небудь в центрі (щоб спробувати розірвати лад, прорватися крізь нього). Природно, не виключаємо і швидкого обегания задніми рядами всієї купи-малі з метою вдарити супротивника з флангу або тилу :) Проте подібні маневри вимагають великої скоординованості. Природно, фестлайн теж не повинен начисто програвати опоненту, інакше все одно нічого путнього не вийде. Важливо розуміти, що результат бійки залежить від чітких дій абсолютно кожного його учасника, незалежно від того, де він стоїть.

Тому неправильно говорити, що якісь позиції в строю важливіше (горезвісний фестлайн), а якісь менше ("так ти ваще в останньому ряді стояв!"). Всі б'ються важливі однаково, просто вони виконують різні функції. Перші ряди повинні добре махати кулаки і бути стійкими, щоб не лягти і утримати лад; тому там ми і бачимо хардкорних бійців великої маси. А ззаду - більш прості хлопці, завдання яких - забезпечувати успіх фестлайна. Але напевно говорити, що перемогу робить хтось один з них, і ті, і інші один без одного - ніщо. Це як у футболі: вся слава зазвичай дістається форвардам, але що можуть форварди без хавбеків, захисників і воротаря? Хоча здається, що гру роблять саме бомбардири, насправді це не зовсім так. Усім, хто спробує це заперечити, хочеться поставити запитання: навіщо взагалі тоді потрібні всі ці люди, які так і не вступають в махач? Панове, якщо б вони не були вам потрібні, їх би і не було.

Тепер стає ясно, як важливо взаєморозуміння між бійцями, впевненість у кожному з них, і відпрацьованість всіх дій до автоматизму. Кожен повинен точно знати своє завдання, ніхто не повинен підвести, всі повинні виконати свою роботу швидко і чітко. Потрібно вдало провести сходку, вистоявши в момент першого контакту; своїм напором зупинити просування противника вперед, а краще відштовхнути; після початку власне бійки - продовжувати гнути свою лінію, вталківая, вдавлюючи забіяк попереду саме туди, куди треба. Ламати, відштовхувати і оточувати бойовий порядок опонента, перетворюючи його на безформну масу, а свій ладу зберігаючи чітким.

З усього вищесказаного можна зробити наступні висновки:
1) Результат бійки часто вирішується в перші її миті, коли з'ясовується, хто заволодіє ініціативою.
2) Якщо з самого початку переважної переваги ніхто не отримав - його створює в рівній мірі і робота фестлайна, і його грамотна підтримка ззаду.
3) Усі б'ються являють собою єдине ціле, чітке виконання кожним своїх обов'язків - запорука успіху.
4) Грамотна тактика дозволяє перемогти да при явно програшному розкладі.

Є ще кілька аспектів, про які хотілося б згадати. Вони відносяться до галузі психології.

Ви звертали увагу, що наступ, менти часто стукають своїми фаллоім ... ой, кийками по щитах? А тому, що ритмічні звуки на супротивника тиснуть получше, чим самі злісні заряди. Так що вам теж має сенс, наприклад, плескати в рівному нешвидкому ритмі аж до свого заряду і наступного за ним стрибка.

Коль скоро були згадані заряди, то візьміть на озброєння наступну аксіому: згідно фізіології людини, під час промови він в змозі вдарити тільки на останній букві слова. Так що поки опоненти виводять своє: "Кра-а-а-а-а-асно ...", йде ваш час. Самі думайте, як це можна використовувати :)

Дуже сильно виводить з психічної рівноваги, коли все йде не так, як ти розраховував. Тому на мчить до вас з вигуками і свистом моб має сенс йти повільно і впевнено - це опонента здивує, зруйнує сформовану в підсвідомості звичну схему, і, головне, змусить думати - що за куйня? А це важливо, тому що збиває весь настрій на бійку.

І ще. Можливо, це звучить банально, але все ж: йдучи в бійку, потрібно налаштовувати себе так, що це ваша остання битва. І зараз, тут, ви помрете. Що вам не пережити наступного удару. Можна сміятися над цим, можна не ставитися серйозно - але це допомагає. Дуже. Коли бачиш перед собою людину, яка тільки що себе поховав - це нереально страшно. Такого не погони, не налякаєш - такого можна тільки наглухо завалити, але це важко. Рукопашник вже дуже давно дослідно встановили, що "накрутивши" себе до стану неймовірного бажання вдарити, людина б'є значно сильніше і швидше. А вселивши собі, що у разі невдалого удару його тут же уб'ють - ще краще. Подумайте про це; фаталізм - одне з кращих якостей бійця.

Отже, те, що стосується безпосередньо ладу і бійки, ми розглянули. Тепер давайте поговоримо власне про тактику. Де краще битися, як і коли стрибати, як компенсувати якісь свої недоліки або використовувати ворожі.

Звичайно, по ідеї краще битися там, де просторо. На Русі "стінка на стінку" сходилися на площах, взимку - на льоду замерзлих річок і озер. Але, по-перше, таке місце не завжди можна знайти, а по-друге, це доцільно, якщо супротивники приблизно рівні за силою.

5. Плотняк
Якщо простір обмежений - все значно ускладнюється, тому що починається плотняк. У плотняке вже не так важливо, наскільки добре ви махати кулаками - все одно нормально битися майже неможливо.


Категория: Тематические статьи | Просмотров: 426 | Добавил: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Категории раздела
Футбольные новости [54]
Тематические статьи [73]
Околофутбольные новости [39]
Интервью [13]
Отчеты с выездов [6]
Статистика
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Март 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей